tisdag 4 november 2008

Jag har en ny aktiestrategi

Jag har en ny aktiestrategi, brukar jag säga till min sambo på kvällarna. Jag byter nämligen strategi ganska ofta.

Anledningen att byta strategi är oftast att den gamla inte funkar.

I början av min aktieinvesterarbana för ett par år sen så var jag långsiktig och tittade på fundamentala värden. Läste kvartalsrapporter osv. Gick åt helvete.

Slutsatsen var att jag måste bli mer kortsiktig. Man ska inte äga hela tiden. Man ser ju på en graf över 10 år att även bra bolag går upp och ner och det är ju dumt att äga under nedgångsfasen.

För att göra en lång historia kort så bytte jag strategi åttahundra gånger och varje gång blev jag mer kortsiktig. Ett tag var jag daytrader. Gick åt helvete.

Men jag har ny strategi nu. Nu är jag swing trader igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar