onsdag 12 november 2008

Kartläggning av ett normalt dygn

Jag tänkte läsa en bok om trading, jag har just fått en avisering i brevlådan att den kommit fram. Enda problemet är att jag kan inte riktigt komma på när det skulle ske. Försöker hitta lucka nånstans på dygnet.

04:00 Son skriker. Vi lägger över honom i vår egen säng. Han är klarvaken och sjunger tobbetobbetåå.

05:00 Son somnar.

05:30 Faller själv till ro och sover gott. Vaknar då och då av att den lille sparkar en i huvudet/magen. Men han har ju så varma fötter att man knappt blir arg på honom.

06:15 Min sambo stiger upp, ljudlöst. Man märker nästan inget

07:15 Min egen väckarklocka ringer. Väcker den lille.

07:30 Rakar mig, duschar, son sitter i sin stol och äter gröt utanför badrummet.

08:10 Son klar med maten. Vi sitter och slappar framför morgon tv ett par minuter

08:15 Klär på den lille

08:30 Går till dagis

09:15 Hemma igen, börjar jobba. jobba jobba joo-oo-ba

16:15 Alarm ringer. Dags att hämta den lille

16:45 Hemma igen. Fixar gröt till den lille. Tömmer diskmaskinen. Lagar mat. Leker med den lille

18:00 Sambo hemma. Käkar

19:00 Fyller diskmaskinen. Roar den lille. Hoppas han ska lägga sig tidigt

20:00 Den lille i säng. Här skiljer sig dagarna åt något. Ibland blir det nu ett avsnitt av Sopranos. Ibland blir det slappa framför datorn. Eller en blandning. Här kan man kanske lägga in lite läsning då och då men man brukar inte vara helt pigg.

22:30 I säng.

Det är faktiskt på jobbet jag tror det finns mest potential för läsning. Ska iväg och hämta boken på posten nu så får vi se hur det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar