onsdag 11 februari 2009

Min första terminsaffär

Det var mer spännande än jag trodde.

Jag har en ny aktiestrategi nu och jag hade satt upp en modell som jag jobbat på de senaste veckorna. Nu hade mina terminsavtal som jag noggrant fyllt i gått igenom. Modellen signalerade imorse och jag försökte gå kort i marknaden.

"Order Avvisad"

Ja, det tog några timmar att reda ut detta problemet med Nordnet för att få det att funka. Och det var väl egentligen en jävla tur att det misslyckades för det hade inte blivit så bra om den ordern hade gått igenom.

Lite senare gav modellen signal igen och jag slår till och säljer 5 kontrakt på OMXS309B. En minut eller så senare gav modellen köp signal och jag täckte positionen med hela 25 öres vinst per kontrakt dvs 125 kr. Eller ja egentligen en förlust om man räknar med kostnader för curtage osv.

Men spännande var det. Och ja, jag hade tänkt vara mer långsiktig än ett par minuter. Det bara blev så denna gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar