tisdag 3 mars 2009

Fan va lätt det är att daytrada!

Jag har försökt få det här med daytrading att lyckas hur länge som helst nu. Förutsättnigarna finns där i form av:

1) ett (stadigt minskande) kapital på aktiedepån
2) tid och möjlighet att övervaka börsen eftersom jag jobbar hemifrån och ingen märker om jag jobbar lite mindre hårt

Jag betar av nya strategier på löpande band. Jag är obotligt optimistisk och tror hela tiden att nu är jag nästan där. Samtidigt så minskar aktiedepån i värde med en oroande takt.

Och mitt i allt detta så får jag ibland den där känslan att fan va enkelt det är egentligen. Då ser jag mönster och jag tror mig veta hur kurser kommer att utvecklas. Detta händer inte ofta men jag fick just denna känslan för några minuter sen.

Och sen stannar jag upp igen och tänker nej. Jag har fel. Det är inte enkelt. Varför ligger jag annars 6 tusen spänn back idag?

Hur kan jag ens tänka tanken att det är enkelt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar